Nieraz na lekcjach j. polskiego czy historii omawiamy życiorys ważnego pisarza, polityka czy bohatera. I zadajemy uczniom pracę – napisać jego czy jej biografię, do encyklopedii. Eeee… nudne.

A może spróbować inaczej? Na Facebookowej stronie The Teacher Next Door znalazłam taki pomysł: uczniowie tworzą Muzeum Figur Woskowych!

IMG_7181

Jak wynika z wpisu, projekt został przedstawiony całej szkole, a uczniowie byli zachwyceni i zaangażowani od początku do końca. Wspaniały pomysł.

Pamiętam kilka dekad temu w naszym gimnazjum wieczór Pamięci Holocaustu, lub w podstawówce Wieczór Egipski. To podobna inicjatywa nauczycieli, którzy zorganizowali uczniom kreatywny sposób przyswojenia wiedzy i interakcję z rodzicami zaproszonymi na prezentacje. Pamiętam, jak zafascynowani byliśmy kreatywnością dzieciaków, własnych synów w to włączając, i jak niesamowicie zaangażowani oni byli w naukę, drążenie tematu (wtedy jeszcze nie było dostępu do internetu i stron www na taką skalę jak dziś) i wykonanie pomocy naukowych, na przykład rzeźb przestawiających wybrany przez nich aspekt upamiętniania tragedii Holocaustu, które uczniowie wykonali na lekcjach plastyki (integracja międzyprzedmiotowa).

Wracając do Muzeum Figur Woskowych, widzę na zdjęciach uśmiechy i dumę z wykonanego zadania, a na pewno prezentacje obejrzeli i obfotografowali też rodzice. Niewątpliwie każdy się czegoś nowego nauczył.

Może zainspiruje Was ten projekt i zadacie uczniom „Biografię Inaczej”? Na pewno jest to projekt, który można zaadaptować na wiele sposobów i dostosować do możliwości swoich uczniów.

A może już takie projekty robiliście? Podzielcie się w komentarzach. 🙂