Mentalna rewolucja czyli zmiana sposobu myślenia dzięki technologii (tytuł oryginalny:  JIS implementing mental revolution through technology, 11.04.2017, The Jakarta Post. Tłumaczenie: bmirjak)

 

„Główną rolą szkoły jest przygotowanie uczniów jako nową generację ludzi przystosowanych do jutrzejszego dnia, którzy są wyposażeni w wiedzę i umiejętności społeczne, a także przygotowani są do stawienia czoła współczesnemu środowisku pracy.”

Jak najbardziej trafne słowa, szczególnie w dobie tak szybkiego postępu zmian. Młody człowiek nienauczony dostosowywania się do tych zmian po prostu nie nadąża, a przez to cofa się, gdyż świat – czy chcemy czy nie chcemy – pędzi naprzód nieustannie.

 

Co ma w takim razie robić szkoła? Na pewno nie uczyć tego, co uczyła przez wieki. Dostęp do wiedzy – niewspółmiernie wielkiej w porównaniu do przeszłości – każdy uczeń nosi w kieszeni w swym smartfonie. Problem w tym, by umiał jej użyć. I te szkoły, te systemy edukacyjne, które to zrozumiały na początku XXI wieku, ewoluują.

W związku z szybkimi postępami technologicznymi, Szkoła Międzykulturowa w Dżakarcie (JIS) stara się zapewnić uczniom coś więcej niż tylko technologię – oprócz tego, JIS widzi swych uczniów pozytywnie wpływających na środowiska w których się znajdą w przyszłości.”

Otóż to. Szkoła taka jak JIS, poprzez wdrażanie wszelakich nowinek technologicznych, jednocześnie uczy posługiwania się tą technologią dla dobra wszystkich: rozwoju uczniów, ich rówieśników, ich rodziców, ich środowisk w węższym i szerszym zakresie, jak również całej planety.

 

Po co więc to całe intensywne wdrażanie technologii? Christina Devitt, specjalistka od wdrażania nowoczesnej technologii w JIS, odpowiada: „Wszystko to ma na celu zapewnienie uczniom JIS globalnej konkurencyjności. Jak powiedział prezydent Indonezji Joko „Jokowi” Widodo, potrzebna jest rewolucja umysłowa. Uważamy, że nasz współczesny świat jest wypełniony tradycyjnymi podejściami, podczas gdy w tych zmieniających się czasach współczesnych musimy zbudować synergię z technologią. Musimy więc próbować dostosować się do nowej epoki, a także dostosować edukację do jej potrzeb.

Globalna konkurencyjność. Czy to oznacza, że tylko prywatne szkoły mogą się o to postarać dla swoich uczniów, przygotować światłych liderów w wielu dziedzinach nauki, sztuki, ekologii czy też biznesu? Prezydent Indonezji uważa, że nie tylko. System edukacyjny szkół publicznych także powinien podążać za zmianami i przygotowywać wszystkich uczniów do efektywnego funkcjonowania w nieustannie ewoluującym świecie.